lördag 25 februari 2012

Yatzynördar

Sex på satsen, 27 på kuken, sexigt, trekant osv. Så låter det när två supertrötta systrar spelar yatzy. Bara massa felsägningar och fnitter. Men roligt var det!

Idag så har vi varit runt på lite loppisar, Kia fyndade massor. Medan jag snålade lite. Fann väldigt mycket jag ville ha, men ta hem en stor spegel med tillhörande bänk på tåget vet jag inte om det är så smidigt. Så det får vänta!

Efter vi varit på några loppisar så stannade vi på Burger King och åt lunch. Kia och Iz delade på ett mål, så dom delade hamburgare. Helt plötsligt säger Kia "vafan, vad hårt det är!". Var på hon börjar gräva runt med näven i munnen. Sen plockar hon ut en tand ur munnen! Då utbrister Iz "mäh, jag har tappat en tand. Det måste vara den mamma!" Och det var det ju förstårs. Iz's lösa tand lossnade och "fastnade" i hamburgaren som Kia sen tar en tugga av. Så Iz har tappat sin första tand och är stolt som få, och vi kommer aldrig glömma hur det gick till heller!

Efter vi varit ute på våran lilla loppisrunda så var det dags för ett inredningsparty. Herre gud säger jag bara, det fanns hur mycket fint som helst! Jag kommer nog köpa en hel del.. För er som inte vet så är jag på G att byta lägenhet, till en större. Står i kö på en 2:a nu, så håll tummarna! Så självklart kliade det lite extra i fingrarna idag när man vet att man kanske har en ny lägenhet att inreda. Beställer jag något så ska ni få lite smakprov på vad, och jag berättar så fort jag får veta något om lägenheten.

Jag har även hunnit söka en massa sommarjobb idag. Dom flesta på universitetssjukhuset i Linköping, men jag berättar mer om det en annan dag.

Imorgon blir det nog hemfärd för mig, tråkigt tycker jag. Vill stanna längre hos syrran, sen är det vissa jag inte hunnit träffa på dom här dagarna. Tur att jag kommer ner fler gånger!

Nu ska jag sluta babbla och sova lite. Godnatt på er!

Förresten, titta på bilden! Här är det vår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar